fredag, mars 26, 2010

Ja, alltså.
Jag trodde att jag skulle segla in efter 6 veckors mellogalenskap och ta det lite lugnt på redaktionen. Nu blev det inte riktigt så.
Jag presenterar:
Working 9to5, the Aftonbladet edition.


På onsdan stack jag och reporter Östman till Falun, och fick chockerande nog inte slagga på Scandic Lugnet. INTE ok. Vi mötte upp herr Hansson, jag tog en bild på ett hus samt en obligatoriskt ful byline.

På torsdagen hittades en kropp i Eskilstuna så jag och Östman styrde volvon dit. Jag fick flyga öppen helikopter och vi bylineplåtades tillsammans med den eminenta Conny Sillén.

På fredagen hoppade jag och herr Tagesson den yngre på en kärra till Oslo för att jobba med Quick. Återigen hittade jag en prima fasad och tog en mycket sur byline.

På måndagen skulle jag vara ledig men när tidningen ringer och erbjuder en resa till Verbier så säger man inte nej. Plockade upp Mattias och flög iväg.
Det resulterade inte i några bilder i tidningen och bylinebilden kanske inte skulle hålla i tryck, men ändå. (Försök själv springa på barmark i pjäxor innan timern är slut...)


Sen visade det sig att tidningen planerat in andra jobb i närheten så nu sitter jag på ännu en hotellredaktion och gör ut ett jobb som går nångång i nästa vecka.

Imorn? Då tänkte jag vara ledig...

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag som valde en annan bana i livet men som är nyfiken på allt, tycker att det är förfärligt intressant att läsa vardagsskildringar från folk med olika jobb. Hoppas att det går bra att jag tjuvläser emellanåt.

lina sa...

Haha! Absolut, det är väl det som är meningen med bloggar?

Lisa sa...

Lite empati kan jag bjussa på, men inte så det rinner över. I dag har jag plåtat hål i två timmar. Hål. Två timmar. Hål med arkeologer i och hål utan arkeologer i. Det skulle dokumenteras jordlager.
Working 9-5 a la Värmlands Museum...

lina sa...

Oslagbart Lisa! Idag har jag häckat vid en dörr hela dagen. 8 timmar tittandes genom springan på en dörr. Dumt, när man tänker efter.

Lisa sa...

Och jag fick ingen bild?!
Måste jag förnya prenumerationen månne...?

Unknown sa...

Mamma frågar om man måste se sur ut på bylinebilder? Den enda du inte ser sur ut på är den som inte publicerades.

lina sa...

Mamma: Man kan ju inte se glad ut när man rapporterar om hemska mord...