söndag, mars 11, 2007

Det händer som tur är inte så ofta att äldre och mer erfarna (manliga) fotografer klappar mig på huvudet när jag är ute på jobb. Idag hade jag inte tur.
Jag och ung kvinnlig reporter åker iväg på ett tips och vid polisavspärrningarna träffar vi Konkurrenten, som redan är där.
Det kom kommentarer på vår ankomst (efter deras), på hur jag skulle förhålla mig till de jag fotade, på min utrustning (inte samma som deras)
Sen svepte de iväg med kommentaren "ja här händer ju inget mer, vi har ju redan vad vi behöver!".

Då.Kommer.Nyheten.

Vi har den. Det har inte de.
Som grädde på moset säger nyhetschefen när han får höra om huvudklapparna "Då måste vi köra bildbyline på er, för att riktigt knäppa dem på näsan"

Dessutom tar fotograf Gustav en bildbyline där jag ser...snäll...ut. Och snäll är väl bra?

4 kommentarer:

Axel sa...

tjena lina, hur e läget var inte igår! ligger och latar mig, Becky är här ch hällsar på i NY. vilket e kul. härde från min kompis fredrik hoffgaard att du jobar på bladet! kul. allt bra med dig?
kram Göran

lina sa...

hallå!
allt är bra med mig! Sitter på jobbet och väntar på att nåt ska hända.
Vad gör du i NY?

Axel sa...

jag pluggar bildjournalistik på international center of photgraphy. vilket är bra tycker jag, sjukt kompententa lärare, folk från magnum och VII å så. väldikt hektiskt, men det går bra, får lite frilans jobb.
hur e det på aftonbladet? stöter du på fredrik nånting? hur hamnade du där?

lina sa...

Oj! Seriöst!
Träffade fredrik senast igår! Jag pluggade tre år bildjournalistik i Sundsvall och då gjorde jag praktiken på AB, sen dess har jag frilansat.
Blir du kvar i NY eller?