måndag, september 17, 2007

Det fanns många saker att skriva om, men de överskuggades alla av en fantastisk upptäckt på väg hem från jobbet. Stadens aorta, vars igenkalkning stört som en smutsfläck på en i övrigt kritvit klänning, är återställd. Nu är flödet tillbaka och livet återvänder till trötta och bleka stadsdelar.
Jag talar givetvis om söderleden.
I månadsvis har vi dragits med köer, omläggningar av trafiken och stängda uppfarter. Så även i morse, men under dagen måste de alltså blivit färdiga.
För detta tackar jag vägverket, kommunen och andra inblandade högre makter.
Det ska bli en fröjd att köra i morgon.

För övrigt är det en fantastisk tidning som landar i ställen imorn. Hade jag fått, hade jag hängt över redigerarnas axlar hela natten, bara för att se vad som hände med sidorna.
Det handlar inte ens om självberöm för jag har knappt rört en kamera idag, men attans vad kul det är att jobba ibland.

Inga kommentarer: