tisdag, maj 06, 2008

Ok, om någon hade några som helst illusioner om vad jag gör på jobbet kommer här ett förtydligande skickat från brittisk kollega. Förstora och kolla in ansiktsuttrycket....

Foto: Oli Scarff
I was just going through some of my Fritzl day 1 pics, which included the world's most tightly-packed press conference and I spotted this gem of a picture when Polzer held up the first collect picture of Fritzl ever witnessed by the world's media. Clearly nothing to take a picture of in your opinion! I love your totally ambivalent expression...
Jag måste påpeka att bilderna redan fanns på AP. Och det visste jag. Tack vara vår blixtsnabba bildredaktion. Men det verkar de övriga ha missat....
Och så var golvet jävligt hårt och jag kanske gled i väg till mitt happy place en kort kort stund. Så kort att det knappt märktes. Om inte storbritanniens ökända papparazzi slagit till.

4 kommentarer:

Lisa sa...

Ja jävlar! Det knäpptes ett kort eller två;)
Medveten om att du är den enda kvinnan på bilden...?
Miss u love.
Vi får nog ta och styra upp en helg när du inte jagar mördare, psykopater eller schlagerstjärnor och fika lite!
Men som sagt, den här månaden är det ju kört...

Camilla sa...

Lina, du vet att jag är ytlig: Du är så sjukt jäkla galet snygg!

Martin von Krogh sa...

I salute you! Presskonferenser är tråkiga! Snart kommer jag hem, hoppas på sköna sommarkvällar med efterfester hemma hos mig och sen natt bad på eriksdalsbadet!

lina sa...

Lisa: Ja, det var något skev könsbalans överhuvudtaget. De enda kvinnorna där var CNNs och BBCs programledare som trippade runt i dräkter och gjorde stå-uppor.

Camilla: Äsch, det är bara för att du jämför mig med Kvällans Joachim Wall strax brevid mig....

Martin: Jag räknar med det och har redan skumpan på kylning!