tisdag, mars 03, 2009

Jag är en prylnörd av monumentala mått. Ingen blir nog förvånad, förvånansvärt många fotografer tillhör min sort. Men till och med jag fick lite ångerkänslor efter att ha blivit pålurad ett par skidor för ungefär dubbelt så mycket som jag bestämt mig för att lägga. Men Lasse på skidbutiken, allt är förlåtet!
Fick testa mina nya godingar i helt tomma pister i Kungsberget. Stället var nämligen stängt, men en trevlig lifttomte öppnade en ankarlift för oss 15 skidsugna. Så sen blev det gratisåkning i ensamt majestät. Och nu till min poäng, jämrans vad bra de var. Det kändes som om jag kört traktor innan och sen bytt upp mig till en Lamborghini.
Mmm, carvingen satt helt plötsligt och att halva backen bestod av smutsgul is var snarare en fröjd än ett problem.
Nu ska jag bara se till att ha tid att åka också.

Inga kommentarer: