onsdag, oktober 25, 2006

Ojoj. Planen var att plugga. Vilket jag gjorde. I ungefär 10 minuter tills jag insåg att lite te skulle inte skada. D å var mjölken slut. Vilket gjorde att jag var tvungen att handla. Sen ringde en vän och påminde mig om bilen han hittat åt mig.
Från 2000, en Peugeot 206 GTI (!!!!), med nybytt kamrem och avgassystem. Och framförallt: RÖD!!
Så då gav det ju sig självt att jag var tvungen att ha lite ångest över det beslutet. Surfa runt och kolla om priset ( 50 000) var bra ( det är det) och hur dyr försäkringen kommer bli ( 700 jävla spänn i månaden). Sen fick jag av bara farten lite pengaångest. Jag verkar ju dessvärre ha hamnat i kylskåpet, med tanke på hur tyst min telefon är, så jag vet ju inte när jag kommer jobba igen. Som alla vet botas pengaångest bäst med lite retail therapy. Med andra ord slängde jag mig i bilen och åkte till Lidingö centrum (LÅÅÅNGT från hägerstensåsen) och shoppade ett par skor. Grymt snygga höga läder sneakers. Sen var planen att dyka förbi bibblan för c-uppsats artiklar. Fastnade i rusning och hann inte. Och inte särskilt ledsen var jag för det.

Kom hem och ringde David. Promenad bokades och genomfördes innan det var dags för te och kakor.
Grannar är bra att ha. De hjälper en bogsera bilar och välja kläder och är framförallt trevliga att hänga med. Vi körde ett mini Lost race. Lost är bra.

Imorn ska jag plugga och på fredag ska jag titta på min bil.

Inga kommentarer: