tisdag, oktober 24, 2006

Stockholmslivet känns just nu lätt flytande. C-uppsatsen ligger i bakhuvudet och ruvar som en ignorerad hög med smutstvätt, så när jag inte jobbar hetsar jag med den. Vilket innebär att mina enda sociala kontakter just nu är med bildredaktörerna på Aftonbladet och Punkt SE och med min edsvurna i uppsatshelvetet, Lisa.
Igår hade vi en mycket seriös pluggdejt på cityterminalen.













Gjorde en framstöt i lägenhetsbytande också. Skulle skicka papper och mest för att slippa ut ur uppsatsbunkern tänkte jag att det nog var bäst att lämna in allt personligen. Sagt och gjort, susade till Vällingby där Svenska Bostäderskontor ligger. Där vill de inte ha mina papper utan skickade mig till stan istället. Vad de däremot hade i Vällingby var ett svävande glastak. Mycket imponerande. På det svävande glastaket fanns, förutom regn, arbetare som traskade omkring. Säkert 30 meter över marken. På glas. En galen värld.
Åter till papperslämningen. Åkte till stan. Hittade parkering. Sprang genom regnet. Stängt.
Gav upp och tänkte lämna allt i deras brevlåda. Om jag hittade den. Letade och letade men hittade mest löv och snygga höstträd. Till slut förbarmade sig en SB anställd sig över mig. Öppnade dörren snabbt och snappade åt sig mina papper. Tror nästan att hon tittade sig över axeln för att se om chefen tittade. Verkar vara ett toppstyrt yrke det där. Lägenhetsbytarkontrollant alltså.

Inga kommentarer: