måndag, september 01, 2008

De rödmarkerade semesterveckorna närmar sig i kalendern.
Eftersom jag har hål i huvudet består min förberedelseshopping av sovsäcksval, gastubsjakt och merinoullskärlek. Två veckor i skärgården ska det bli och nu ligger kartorna utbredda på vardagsrumsgolvet och jag spånar rutter och vindriktningar.
Min hyresvärd verkar inte ha kopplat det här med att sommaren är slut, så i min lägenhet är andedräkten vit.
I det läget är det väl helt ok att krypa ihop i soffan i min nya -15 säck och kolla på film?
Veckan bjuder ju på en jobbresa och jag vill ju för allt i världen inte bli sjuk till den...

3 kommentarer:

L sa...

muahahahaaa... samma dag som din vinter kom sa kom var sommar antligen efter tre kalla manader. Jaaa!! Kjol och flippisar, here I come...

lina sa...

Du är inte längre min syster.

Anonym sa...

För övrigt är det ALDRIG okej att krypa upp i sin -15-sovsäck hemma i lägenheten. Det är på gränsen till okej att HA en -15-sovsäck. Bara så du vet.