onsdag, oktober 31, 2007


Med jämna mellanrum börjar jag Ett Nytt Liv.
Så även denna morgon.
06:38 parkerade jag kärran utanför Eriksdalsbadet och sen spenderade jag nån timme i orkidéprydda omklädningsrum och russinfyllda bassänger.
Mycket bra för det dåliga samvetet och förhoppningsvis ett steg i rätt riktning inför beach 2008.
Det känns alltid som om jag är tillbaka i Bromstensskolans omklädningsrum när jag är i badhus. Folk hasar omkring i tofflor, blåser håret i fönar som garanterat ger dig hjälmfrippa och ser överlag ut som om nån tvingat dit dem.
Dessa likheter kan jag tåla men jag är oändligt glad att Hillevis visselpipa inte skar genom luften i morse.

2 kommentarer:

Anna Riklund sa...

Alltså, jag är SÅ imponerad av det här Lina! I dag har jag pratat hela dagen om att jag kanske (kanske kanske) också ska börja simma. Det känns nästan som att jag kommer att börja. Hur gick själva simmandet, undrar jag däremot?

lina sa...

Simmandet var tyngre än väntat, må jag säga. men jag ska villigt erkänna att jag inte var i vattnet särskilt länge, det gäller att inte ta ut sig i början, eller hur?