måndag, juni 30, 2008



Och jag vaknade av ett ljud och det ljudet var regn på plåttaken utanför fönstret. Det var sånt där regn som gör det direkt brottsligt att inte rusa upp ur sängen och ut ut ut.
Så det var precis vad jag gjorde.
Och på gatan luktade det våt asfalt och när jag passerat roslagstull in i parken började det lukta vått gräs och lite senare tjära från ateljemuséet.
Vore inte kombinationen blixtar och kolfiberpaddel en sån dålig idé skulle jag vara ute på vattnet nu. Istället gick jag hem och blev nedstänkt av en bil och allt är precis som det ska vara. På 29an väntar varmt te, obäddad säng, oläst bok och en ledig dag.

2 kommentarer:

Anna Riklund sa...

Fan vad fint Lina! Vi hade samma regn här på Hötorget.

Camilla sa...

och här på marieberg! det sägs även att det åskade, men jag hörde inget så jag är ett värdelöst vittne.