fredag, juni 06, 2008

På pappret såg uppdraget rätt enkelt ut:
10 timmar hemma på Roslagsgatan.
Tvätta, städa, betala räkningar, packa, slänga sopor innan taxin hämtar mig 05:45 imorn bitti för färd till Arlanda och sen till Österrike för EM.
Det hela började lite snöpligt med att jag glömt portkoden till mitt eget hem.
Sen låg senaste Sonic på hallmattan och skrek efter att bli läst. En snabb Google Reader slagning avslöjade att det fanns en faslig massa bloggar att läsa efter min vecka i internetexil.
Nu återstår bara 8 timmar av min hemmavistelse och det enda jag har klarat av är att tvätta.
Jag räknar inte med många timmar i sängen inatt.
Men va tusan, nu är jag peppad som en ekorre för att börja jobba igen.
Allt löser sig.
(Bilden: Lätt uttråkad fotograf roar sig i sitt eget sällskap i den Östergötska skärgården)

Inga kommentarer: