onsdag, juli 30, 2008

På plats i Köping för rättegång i Arbogafallet. Vanligtvis brukar det kännas lite trist att tvingas häcka utanför salen och inte riktigt hänga med i vad som händer. Den här gången är jag glad att inte vara där inne. Jag vill inte veta några detaljer. Det räcker med det som redan snurrar i skallen.
Den som utomstående vandrar in på tingsrätten skulle nog tycka att fotograferna utanför var de mest hjärtlösa individer på denna jord. Där står vi och skämtar och jämför bilder på den åtalade när hemskheter avhandlas innanför dörren. Men jag tror det är så man gör om man ska orka gå dit imorn också.

Det är tur att mina kollegor på getingen är sådana gentlemän...
Jag använder Suvads axel som stöd och Schederin använder, tja, mitt huvud som stativ.
Mysigt.

Foto: Robert Triches

Inga kommentarer: