onsdag, januari 31, 2007


Det är skrämmande men samtidigt lite tryggt att plötsligt inse att man gör saker som är ganska så vuxna. Som middag hemma hos vänner en helt vanlig tisdag. Vi tog bilen så jag avstod från vin. Hur många poäng ger inte det?
Fast det kanske vägs upp av att konversationen dominerades av nedsättande kommentarer om de deltagande i årets Grammisgala som surrade i bakgrunden. Eller för att vara ärlig var det mest jag, Camilla och Karolina som stod för elakheterna, Lisa var mer sansad.
Kvällen gick för övrigt helt i åderförkalkningens tecken, med hemlagad pizza med tre sorters ostar och minst ett halv kilo godis per skalle.

Funderar lite på mitt pågående lampvendetta. Gick till affären och köpte el-fixar-grejor igår. En av el-fixar-grejorna funkade inte så idag gick jag och bytte till en ny. Funkade den? Nej. Så imorn blir det ännu en sväng, och eftersom jag är så praktiskt lagd av mig att jag inte tycker att det är någon idé att städa förrens jag är helt klar så består mitt golv just nu av tjock täcke av avknipsade elkablar, verktyg och kasserade el-fixar-grejor. Egentligen tror jag bara att det är en ursäkt att hålla på med alla små pryttlar som fanns i verktygslådan jag fick av min kära far i inflyttningspresent. Eller så är jag bara tjurig.


Inga kommentarer: