torsdag, januari 11, 2007

Jag har väntat på den här dagen.
Jag har haft syndigt mycket tur på senaste tiden och för eller senare är det payback-time.
Det blev senare och det blev idag.

Först sågas vår uppsats jämsmed fotknölarna med motorsåg. riktigt illa.
Sen är "ERR 99" allt jag kan få ut av min kamera. Vad jag än gör så hänger den sig. Nytt batteri, nytt kort, ny glugg, bort med batterigreppet. Nada.
Får tack och lov låna en ny av Schteff, som allt mer seglar upp som en hedersknyffel i min bok.
Sen inser jag att det inte blir nåt Luleå. Camilla hinner inte hem från sin mördarjakt och jag har fan ingen lust att åka själv.
Sen inser jag att jag inte får tillbaka några pengar för flygbiljetterna, och att 900 spänn med andra ord flaxar iväg i vinterstormen.

Som sagt en riktigt toppendag.
Men.
Det finns ett men, och det är vitt och fluffigt (eller okej, slaskigt).
Det snöar. Vilket resulterade i halt väglag. Vilket resulterade i tokrolig buskörning i Älvsjö. Dubbar är väl till för att användas?

Inga kommentarer: