tisdag, februari 06, 2007

De säger att "mitt hem är min borg". Jag spenderar mer tid i min bil än i mitt hem och därför är detta en svart dag.
I morse när jag skulle köra i väg till jobbet upptäcker jag att nån dundrat upp för vindbryggan och krossat porten. Nån har kikat in i skottgluggarna och bestämt sig för att äntra. Min obefintliga vattengrav gjorde det relativt enkelt för denna nån.

Nog med borgmetaforen.
Jag.Har.Haft.Inbrott.I.Bilen.

Det fanns såklart inget att sno, förutom lite laddare. Men ändå.
Obehagligt. Jag älskar ju min lilla röda bil.

Men, trots allt, det är ju bara saker.
Är sjukt glad för att jag har ett jobb som jag älskar. Idag har jag jobbat i femton timmar och haft kul nästan varende minut av dan. Det är inte helt fel. Jag är fortfarande förundrad att de faktiskt vill betala mig för det här.

Inga kommentarer: