måndag, februari 26, 2007

Jag vet inte om det är för att omgivningen börjar gifta sig alternativt skaffa barn, eller både och, men jag känner mig lite historielös. Har jag varit ganska dålig på att ha kontakt med gamla vänner från gymnasiet eller längre tillbaka.
Ofta var ju det enda man hade gemensamt just att man gick i samma klass och inte så mycket mer, och jag antar att det kanske är därför man förlorade kontakten.
Jag ser inte riktigt poängen med att omge mig av den typen av gäng man hade då. En jäkla massa folk man liksom hade som utfyllnad. För att man skulle vara just ett gäng.
Fick iaf bevis på motsatsen idag. Var och tog en tre timmars fika med en long-lost gymnasievän som jag inte träffat sen studenten. Och det var sjukt trevligt, vilket får mig att överväga om jag kanske varit lite för noggran när jag rensat upp i bekantskapsrabatten. Det är alltid positivt att ha lite fel om folk.

På vägen hem hittade jag dock lösningen på mina problem:

2 kommentarer:

Lisa sa...

Lina, my darling my sunshine!

Packa ner mig i en plywoodlada och ta med till Thailand! Njut av varmen och glom alla otacka tankar pa ondskefulla provrumsbelysningar. Djavulens pafund!
Mycket ondskefullare an skalbaggar i notterna:)
Puss pa dig, och massa saknad fran Den Valigt Gra Staden i Ost

lina sa...

Åh, jag saknar dig!