söndag, februari 25, 2007

Vad är grejen med provrum?
Man tycker ju att de som ansvarar för dessa inrättningar borde vara intresserade av att få mig att framstå i ett så fördelaktigt ljus som möjligt? Inte som nåt med utgånget bäst-före-datum på rymmen från Konsums köttdisk.
Eftersom Thailandsresan rycker allt närmare var jag tvungen att ge mig in i kampen för den perfekta bikinin. Jag fick ganska snart överge detta ambitiösa mål för att istället fokusera på att hitta en som inte hade rosa palmer eller gulliga djur som främsta säljargument.
Efter ett gäng affärer med små skitiga provrum utan fungerande draperi hittade jag tillslut till provrummens Rolls Royce. Twilfit Gallerian. Jag säger bara sammetsdraperier, svängrum, sittpuffar, jag-behöver-hjälpknapp och lånerock i siden. Inte för att jag kan se mig själv svepa ut i butiken i svart sidenrock men det är möjligheten att göra det som är grejen.
Så nu ligger en påse badplagg i hallen och väntar på att göra premiärdoppet hos systeryster i Amazing Thailand.

Det kändes ännu mer aktuellt att fly kylan efter min morgonpromenad på Brunnsvikens is.
Trevligt men jäkligt kallt.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Ska du till Thailand? När och hur länge?

lina sa...

JAAAA! det ska jag. bara två veckor för att hälsa på systeryster som bor där. åker den 12e mars, så det är inte så lång tid kvar!