lördag, februari 17, 2007


Meningen med en hemmahelg är kanske att jag ska ligga i soffan och glo på Melodifestivalen, men dessbättre saknar jag både tv och ro att vara sysslolös.
Med tanke på att mina föregångare i läggan har lämnat den pissgula vardagsrumstapeten lika full med hål som en schweizerost, så är sysselsättning inte mitt stora problem.
Så det blev en liten sväng till byggvaruhuset och det går faktiskt alldeles utmärkt att prylnörda-loss även där.
Dagens pryl är utan tvekan tapetskarvshyveln. Vilken genialisk liten grej! Långa slamsor av den förhatliga standardtapeten trillar ned på golvet, och med dem all veckans frustration.
Min plånbok, lever och mitt vardagsrum kommer vara tacksamma för denna sysslolösa lördagskväll.

Fast jag måste säga att det var mycket lättare att vara duktig när jag bodde i Hägersten. Allt det roliga är ju så mycket närmre nu.

Oh, nu valde iTunes Elvis åt mig.
Sweet skarv-utplånar-musik!

Inga kommentarer: