tisdag, februari 20, 2007

Min fascination för nittiotalshjältar börjar anta lätt bisarra former.
Det hela började en regnig söndag, dagen efter inflyttningsfesten i nya lyan. Jag och Lisa gick till videobutiken i jakt på något som skulle få denna fasansfulla dag att gå lite fortare. När vi ska betala för våra high-school filmer ser jag den.
Boxen. MacGyver complete Season 1.
Jag tar den i min hand och i samma stund jag läser baksidestexten "MacGyver - hälften pojkscout, hälften geni" är jag fast, och jag gillar det.
Sen dess har det blivit en timme eller två med hockefrillans främsta ambassadör.
Men så kommer dagen då det inte riktigt räcker längre. Jag behöver mer.
Under lite planlöst piratsurfande hittar jag en sedan länge glömd bekantskap, Duncan MacCloud. Highlander.

Komplett med titel i fejk metall och explosioner i introt.
Jag måste ju sysselsätta mig på nåt vis medans spaklet torkar på väggarna, right?

Kommentarer är överflödiga.

Inga kommentarer: