onsdag, december 20, 2006

aaahhhh!
En snubbe från UPC var precis här och kopplade in min sond. Utan internet försmäktar jag på denna ö, som Pippi skulle sagt.


Fredag kväll var vigd till förberedelser för Flytten. Sagt och gjort, det packades och smiddes städplaner. Ganska snart kom Daniel och Stefan hem efter att ha shoppat femsiffrigt på nån kameraljudaffär. Det var sista gången de två kan mobba mig för min materialism. Jag har aldrig sett sån kärlek lysa ur Stefans ögon som när han omsorgsfullt kammade en sidbena på vindmuffen till micken.
I alla fall, det konstaterades att det var tråkigt att packa nykter, så de två musketörerna drog till Systemet och inhandlade 4 liter vin och en herrans massa öl. Följdaktligen var vi ganska glada men inte så packade (ha!) när Lisa med pojkvännen Martin ramlade hem på natten.
Daniel fick den föga attraktiva uppgiften att städa badrummet (se 28/11)
Som vanligt tog han tag i uppgiften med stort allvar och med en rejäl klunk rosé innanför västen skurade han typ halva kvällen.

Vi var ett rejält gäng som släpade: Viggo, Lisa, Martin, Mattias och Daniel, så det gick efter omständigheterna fort. 4 trappor med bara en liten gallerhiss är kanske inte höjdarförutsättningar för flytt.



Lisa hojtar från köket att det är dags att plugga så jag får dra det här fort.
Nya läggan är fantastisk. Har redan format ett starkt band med mina morgonpromenader i Vanadisparken. Har fått garage, vilket känns helt osannolikt. Det är ju i princip svårare att få det än att få lägenhet i stan. Sweet.


Jag har svårt att tro att det annalkande nya året kan bli annat än bra, förutsättningarna finns ju för en grym vår.

Inga kommentarer: