torsdag, december 21, 2006


Klimatkatastrofen har kommit till mitt badrum. Där har vi sen nån dag bara lyst upp med värmeljus.
Förklaringen är lika enkel som mitt samvete är svart:
Lampan dog. Vän av ordning kanske undrar varför jag inte bara kilade ner till Ica och köpte nya? För att jag har bestämt att i mitt nya liv (dvs nu) ska det bara användas energisparlampor och det har inte ica. Jag kan inte köpa på Ikea eftersom då riskerar jag en utskällning av ljusdesign-Emma som inte ser med blida ögon på energisparlampor i allmänhet och ikeas billiga i synnerhet. Det är nåt med färgåtergivningen.
Med andra ord har mitt inköp dragit ut lite på tiden. Men eftersom jag ändå befann mig på en stor elkedja för inhandlande av Familjens Julklapp så slog jag till. Snart är det åter ljust.
Kommer sakna att borsta tänderna i stearinljus-sken, men mitt samvete är lite lättare att bära.

Inga kommentarer: