måndag, december 11, 2006


Asha Ali är en tankeställare. Jag tänkte på nån gång jag gått i min egen värld nedför gatan och plötsligt mött en person som ler, och insett att jag själv rusar. Att plötsligt tänka att hey! varför så jäkla fokuserad på målet? Det var en grym konsert och jag behövde bli påmind om att ha lite kul, så här i vintermörker och uppsatstid.

Innan dess spelade Eskju Divine vilket var kvällens överraskning. Att Asha skulle vara bra förväntade jag mig, men grabbarna innan hade jag knappt nån koll på. Efter lite dividerande kom jag och Lisa fram till att det var fluffigt mangel vi lyssnat på. Good stuff iaf.
Före konserten en snabbfika med lule-Joel som var i stan för att jobba, dvs spela tv-spel. Tur att ens vänner är så ansvarsfulla och vuxna. Blev som vanligt sjukt sugen att dra norrut. Jag hoppas att det blir en repa i januari lagom till kulturhus-invignings-festligheterna som går av stapeln då.
För övrigt är jag ganska säker på att jag åkte förbi en ort utanför Överkalix som heter Ansvar, i somras. Jag är oxå tämligen övertygad om att jag tog en bild av mig framför vägskylten, vilket förmodligen är det närmsta jag kommer komma det begreppet på länge än. Flytten kommer närmare med stormsteg (lördag är inte långt bort nog) och jag har än så länge packat noll (0) saker.

Inga kommentarer: