lördag, december 23, 2006

Även om jag älskar mina sambos Camilla och Lisa, var det på tiden att jag hade en hel dag ensam. Bara läggan och jag.
Insåg att även om inte jag firar så finns det de som gör det, och att dessa förmodligen skulle vallfärda till mataffärerna idag. Jag kom på den briljanta lösningen för mig som vill undvika att frotteras med julskinkeshoppare, att Stockholms mest julbefriade mataffär måste ligga hemma i Rinkeby. Med andra ord styrde jag mitt röda åk mot Västerort, och när jag vandrade in på torget fick jag nästan tårar i ögonen. Det finns ingen plats jag gillar mer i denna stad.
Skönt att fly stilrena ekljusstakar i vasastan och landa i more-is-more julpyntsorgien framför Vivo.
Synd att familjen åkt till Småland, annars hade dagen varit komplett.
Nu väntar jag mest med spänning på att se vad de säger om min Julklapp. Är som sagt sjukt nöjd.

Inga kommentarer: