söndag, april 29, 2007

Nu ska jag vara så där hurtig och odräglig som bara den som haft en vit helg kan vara:
Söndagarna blir helt plötsligt en fullängdare istället för bara en enda lång väntan mellan upstigning och sängdags.
8:00 var det väckning i Bromsten och firandes av syster som minsann fyllde två siffrigt, 10 år idag.
11:00 Efter paketutdelning och tårtfrossning rymde jag till Galento och käkade en till frukost med Ylva.
13:00 städdag på mitt nya hängställe Örnsbergs Kanot Sällskap. Sweet! Jag fick hamra bort lite frustrationer och hänga lite med folk som skiter fullständigt i vad som hamnar på 6-7 imorn. Och det behöver jag. Det smeds en hel hög storstilade turplaner, och jag tippades ta nytt klubbrekord.
Eftersom jag är ensam i min klass.
16:00 Andra lagret av lackfärgen på skrivbordet ströks på. Dessvärre blev den Ferrari-röda färgen som jag hoppats på, lite mer...tomatröd. Attans. Nyköp imorn.
17:00 Kollaps i soffan framför film.
Nu. Vilan är över och jag ska ta itu med den gigantiska räknings/kvitto högen och skriva fakturor och städa lägenheten och laga mat och måla skrivbordet igen och läsa tidningarna och drömma om kajaker och städa bilen och och och och och och....

Inga kommentarer: