måndag, april 09, 2007

Overksamhet är inget för mig.
Det börjar krypa lite lätt innanför huden och snart, mycket snart, börjar de vildaste planer smidas.
Jag behöver helt enkelt hålla mig sysselsatt för att få lite lugn och ro.
För lite jobb och för mycket tid över har satt mig i en prekär situation.
Jag har tråkigt. Sjukt tråkigt.
Och som alla vet är denna situation grogrund för dåliga idéer, av slaget "hyr-ut-lägenheten-och-stick-till-långtbortistan" eller "skit-i-jobbet-och-stick-iväg-på-obestämd-framtid".

Men det riktigt tråkiga i sammanhanget är att jag inte släpper allt och gör dessa saker istället för att sitta här och göra - ingenting.

4 kommentarer:

Lisa sa...

Japp, och så kommer det att vara i ungefär 13 timmar till. Sen ringer telefonen och du jobbar non-stop i 4 dygn. Tråkigt var ordet...

Hörde rykten om snö i Hufvudstaden, trist. Våren har kommit till Rumänien så jag skickar en solstråle hela vägen till ditt gröna kök!
Massa kram.

Anonym sa...

Men Lina! Har du tråkigt? Detta verkar osannolikt för att vara du. Jag är fortfarande kvar i norr och försöker hacka bort all is så man kan låna kajak. Även bergen lockar med roliga äventyr... Har tyvärr inte hunnit klättra men det kommer.
Hoppas att du klarar tristessen ett tag till. Och att du hittar på något roligt ändå eller att kunder börjar ringa
Hörs!

lina sa...

lisa: haha. ganska exakt så blev det. saknar dig och dina alltid så sanna sanningar. puss

lina sa...

robin: jag är expert på att ha tråkigt! ADHD någon?