tisdag, november 21, 2006

Idag har varit dagen då vi avslöjade hemligheter.
Jag hävdar bestämt att lisas var mörkast.
På väg till bilen:
Jag: Åh, nu vill jag ha popcorn!
Lisa: Vet du? Vet du vad jag alltid velat äta på bio?
Jag: ?
Lisa: Revbensspjäll. Jag vet inte varför men jag bara vill det.

Godnatt.
Till saken hör att Lisa inte käkar kött. Det är, som man brukar säga, på den nivån.

5 minuter senare i bilen på väg till bion:
Jag: Jag älskar södra länken. Man kommer ner och sen kommer man upp.
Lisa: Du har en onaturligt nära förhållande med den där tunneln.

Här är jag tvungen att erkänna att ja, jag är lite betuttad i Södra Länken. Om hon i 100 höjdare kan gifta sig med Berlinmuren så kanske det finns hopp även för mig och SL.

Goda citat har fullkomligt regnat över oss ikväll. På väg ut från Marie Antoinette hör vi detta:
Meh? Slutade den så? Blev inte hon typ dödad?
Tjosan...

Med mina nya bildanalyskunskaper måste jag säga att filmens punctum var den rosa converseskon som skymtade förbi som hastigast när Marie Antoinette terapishoppade.
Nåt gott har kommit ur den här jämrans uppsatsen iallafall.

1 kommentar:

Camilla sa...

södra länken är läskig. tunnlar överhuvudtaget är creepy as hell.