torsdag, november 02, 2006

Jag har köpt en bil. Nycklarna är mina och jag kan köra vart jag vill. GLAD!

Liftade med David till Uppsala i morse. Fixade alla papper och fick nycklarna i min hand. De gjorde dessvärre inte så stor nytta eftersom hela Uppsala var insvept i ett istäcke och min pärla bara hade sommardäck. Givetvis var varenda däckfirma uppbokad och väntetiden var fem timmar.

Jag tänkte fördriva tiden på stan, och börjar gå mot centrum.
Ringer Linus som jag tror är i Luleå. Det visar sig att han just landat på Arlanda och är på väg till stan. En fika planeras och där sitter syrran Lovisa, Alex och Per oxå. Länge leve överraskningsfikor!

Eftersom vi var i Uppsala, hade en bil och ett par timmar att slå ihjäl föll det sig naturligt att vi åkte på loppis utanför stan. Jag hittade grymsnygg klänning och tokvarm mössa. Snyggast var ändå konstfacksbruden/80talist tröjan.


2 kommentarer:

Camilla sa...

ah! fantastisk mössa bejbi!

lina sa...

Jag är nöjd (om än mindre så med namnet...)